نوشته شده توسط : مهدی فیضی


شبکه سازی درویندوز7

 






 

آسان و قابل اعتماد

وصل شدن به شبکه های بی سیم درویندوز اکس پی و ویستا همیشه عمل آسانی نبوده است.درویندوز7، مایکروسافت وصل شدن به هات اسپات های(1) Wi-Fi را آسان تر کرده است.(هات اسپات به نقاط تحت پوشش سیگنال بی سیم گفته می شود.)به عنوان مثال، حالا با چند کلیک ساده می توانید وصل شوید، در حالی که در ویستا برای این کار مجبور بودید به چندین پنجره پاسخ بدهید. برپاسازی شبکه نیز بسیار آسان تر از مراحل پیچیده برپاسازی شبکه در ویندوز اکس پی شده است. در این مقاله،امکانات جدید شبکه سازی در ویندوز7 را معرفی خواهیم کرد و به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از ویندوز7 به شبکه های بی سیم وصل بشوید.

 

اتصال

هنگامی که روی آیکن شبکه در نوار تکلیف یا تاسک بار(2) ویندوز7 کلیک کنید

اتصالات باسیم و بی سیم را به نمایش درمی آورد که کامپیوترتان می تواند شناسایی کند،مانند نقطه های دستیابی یا اَکسس پوینت های(3) Wi-Fi، ارتباطات باند عریض(4) موبایل، ارتباطات خط تلفن یا دایال-آپ(5)، و حتی گزینه های VPN(6).ویندوز7 برای کمک به شما در انتخاب شبکه های بی سیم،نام شبکه و قدرت سیگنال شبکه را برای هرارتباط نشان می دهد. اگر روی نام شبکه ای که می خواهید وارد آن شوید کلیک کنید، ویندوز7 یک دکمه Connect را به نمایش درمی آورد. یک پنجره پاپ- آپ که در زیر هر مورد به نمایش درمی آید نوع ایمن ساز(Security Type؛ مانند WEP(7) یا WPA2(8))، نوع سیگنال Wi-Fi(مثلاً 802.11g یا 802. 11n)، و نام شبکه را به نمایش درخواهد آورد.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ شما در زمان بوت شدن کامپیوتر به یک شبکه ویژه وصل شود،باید مربع کنار Connect Automatically را تیک دارکنید. اگر یک ارتباط ویژه به یک کلید ایمنی(9) یا عبارت عبور(10) نیاز داشته باشد، ویندوز7 یک پنجره Connect To A Network را به نمایش درمی آورد، که در آن به طور دستی می توانید اطلاعات تصدیق جواز ورود را تایپ،یا copy و paste کنید. هرگاه کلید ایمنی یا عبارت عبور را وارد کنید، ویندوز7 به شبکه وصل می شود، و آیکن شبکه در نوار تکلیف از رنگ خاکستری به میله های سفیدی تغییر خواهد کرد که قدرت سیگنال را نمایش می دهند.
یک پیشرفت دیگر در ویندوز7 آن است که وصل شدن به شبکه هایی که SSID(11) را پخش نمی کنند آسان تر کرده است. حال آن که ویندوزهای پیشین فقط شبکه هایی را نمایش می دادند که SSIDهای خود را در منطقه تحت پوشش منتشر می کردند. ویندوز7 چنین شبکه هایی را تحت Unnamed Network فهرست می کند. برای وصل شدن به چنین شبکه هایی، روی گزینه فهرست شده کلیک کنید، و هنگامی که درخواست شد، SSID و کلید ایمنی را وارد کنید. در مقایسه، در ویستا مجبور بودید روی Start کلیک کنید، Control Panel را انتخاب کنید، Network And Internet را انتخاب کنید، و روی Network Sharing Center کلیک کنید. سپس، باید Set Up A Connection Or Network را انتخاب می کردید و مراحل برنامه برپایی شبکه ویستا را به اجرا درمی آوردید. از لحاظ امنیت، اکثر هکرها قادرند با استفاده از برنامه های شنودی که به رایگان از اینترنت می توانند تهیه کنند شبکه هایی را که SSID خود را منتشر نمی کنند شناسایی کنند، در نتیجه، پنهان سازی این شبکه ها بیهوده است، و فهرست Unnamed Network خیلی برای خطوط دفاعی شبکه شما مشکل به وجود نمی آورد.
پوشه های Libraries در ویندوز7 استفاده مشترک ازداده ها را آسان می سازند.

HomeGroup

HomeGroup یکی از امکانات جدید ویندوز7 است، که مایکروسافت برای آسان کردن عمل استفاده مشترک کاربران شبکه از عکس،آهنگ،فیلم،سند،و چاپگر بر روی کامپیوتر طراحی کرده است.هنگامی که اولین بار ارتباط شبکه تان را در ویندوز7 برپا می سازید،یک «HomeGroup» خواهید ساخت،که یک برنامه است که با آن سایرکامپیوترهای ویندوز7 بر روی شبکه محلی شما می توانند فایل های شما را دستیابی کنند و فایل های خودشان را به اشتراک بگذارند.ازاین روی،دیگر نیازی نیست که شبکه را جستجو کنید، یا برای دستیابی از راه دور فایل ها روی آیکن یک کامپیوترکلیک-دوضرب کنید. با HomeGroup فایل های چند کامپیوتر ویندوز7 را به طور همزمان می توانید ببینید. به اجمال، محتویات به اشتراک گذاشته شده مربوط به همه کامپیوترهای ویندوز7 را می توانید در HomeGroup بیابید.

HomeGroup یکی از امکانات جدید ویندوز7 است،که مایکروسافت برای آسان کردن عمل استفاده مشترک کاربران شبکه از عکس،آهنگ،فیلم،سند،و چاپگر بر روی کامپیوتر طراحی کرده است.
ویندوز7 برای این که این عملیات را آسان کند برای پوشه های Pictures، Music، Videos، Printers، و Documents مربع های تیک زنی فراهم کرده است.
HomeGroup انتخاب انواع فایل هایی را که می خواهید به اشتراک گذاشته شود آسان می کند.

هنگامی که آنچه را می خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید،ویندوز7 خودش یک گذرواژه برای HomeGroup تولید می کند.
این گذرواژه اولیه یک گروه تصادفی از حروف و اعداد است،اما این گذرواژه را می توانید به گونه ای تغییربدهید که خود و دوستان تان به راحتی بتوانید آن را به یاد سپارید.برای این کار،روی Start کلیک کنید،و HomeGroup را در کادر Search تایپ کنید. کلید Enter را بزنید و سپس روی Change The Password کلیک کنید.درپنجره ای که عنوان زیر را دارد:
Changing The Homegroup Password Well Disconnect Everyone
روی Change The Password کلیک کنید. ویندوز7 یک گذرواژه طولانی و پیچیده دیگر را به نمایش درخواهد آورد، اما این گذرواژه را می توانید حذف کنید و انتخاب خودتان را تایپ کنید. اگر کامپیوترهای دیگر ویندوز7 از پیش به HomeGroup پیوسته باشند، کافی است گذرواژه جدید را به کاربران دیگر اطلاع بدهید.
در مورد محتویاتی که می توانید به اشتراک بگذارید، توجه داشته باشید که مربع های تیک زنی Videos، Music،Pictures، ، و Documents به کتابخانه های پوشه ای Music،Pictures ،
Videosو Documents واقع درUser Profile شما اشاره می کنند.اگرهنگامی که ویندوز7 را برپا می ساختید اشتراک فایل های رسانه ای در پوشه های کتابخانه ای را انتخاب نکرده باشید، در HomeGroup خود احتمالاً هیچ فایلی را برای استفاده مشترک با کاربران دیگر نخواهید داشت. برای اضافه کردن فایل، Windows Explorer را باز کنید، روی فایل ها یا یک پوشه مورد نظرتان کلیک کنید، روی دکمه Share With کلیک کنید، و HomeGroup(Read) یا HomeGroup Read/Write را انتخاب کنید.

گزینه Read فقط به کاربران اجازه می دهد که فایل را باز کنند، در حالی که گزینه Read/Write امکان اصلاح یا حذف فایل را نیزبرای آنها فراهم می کند.
ازسوی دیگر،ممکن سات فایل هایی داشته باشید که ترجیح می دهید مورد استفاده مشترک قرارنگیرند-یا شاید فایل هایی داشته باشید که فقط می خواهید برای کاربران خاصی قابل دستیابی باشد. برای این که کاربران دیگر نتوانند یک پوشه یا فایل های ویژه بر روی شبکه را دستیابی کنند، آن پوشه (یا فایل، در صورت لزوم) را که می خواهید خصوصی بماند انتخاب کنید، روی Share With کلیک کنید، و Nobody را انتخاب کنید. اگر می خواهید فقط کامپیوترهای خاصی دستیابی داشته باشند،روی Share With کلیک کنید، Specific People را انتخاب کنید، کامپیوترهای مجاز را انتخاب کنید، و روی Add کلیک کنید. همچنین،برای این که مشارکت و پیدا کردن فایل های مشترک را برای همگان آسان کنید می توانید کتابخانه هایی مانند Work Files یا Scrapbooking Project را برای خودتان بسازید.

پخش جریانی یا استریمینگ(stream)

HomeGroup می تواند یک مکان عمومی برای ذخیره سازی رسانه های دیجیتال شما باشد.ویندوز7 از این ویژگی برای اداره آسان و پخش جریانی محتویات رسانه ای به اشتراک گذاشته شده توسط Windows Media Player 12 و Windows Media Center (که درنگارش های Home premium، Professional، و Ultimate گنجانده شده است)بهره می گیرد.به عنوان مثال،Windows Media Center در ویندوز7، علاوه بر مواردی چون Recorded TV، Pictures، و Music،که درآنها می توانید محتویات رسانه ای را به صورت جریانی(stream) ازکامپیوترهای HomeGroup پخش کنید یک بخش Shared جدید نیزدارد.افزون بر این،Windows Media Player به طور خودکارمی تواند محتویات واقع در HomeGroup را در یک دستگاه پخش خانگی،یک کنسول بازی،یا یک وسیله پخش دیگر به حالت جریانی پخش کند.
برای فعال کردن استریمینگ(پخش جریانی) در ویندوز،روی دکمه Start کلیک کنید، All Programs را انتخاب کنید،و روی Windows Media Player کلیک کنید

. اگرWindows Media Player در پنجره Now Playing Mode باشد، روی دکمه Switch To Library، که در گوشه بالا-راست پنجره برنامه قراردارد کلیک کنید. روی

Stream کلیک کنید و Turn On Home Media Streaming را انتخاب کنید.

کسانی که دو کامپیوتر ویندوز7 دارند می توانند از Windows Media Player برای دستیابی از راه دور محتویات مشترک بهره بگیرند.برای فراهم کردن امکان دستیابی ازطریق اینترنت، Windows Media Player 12 را بازکنید، روی Stream کلیک کنید،و Allow Internet Access To Home Media را انتخاب کنید.

سپس،روی Allow Internet Access To Home Media کلیک کنید و یک گذرواژه administrator ارائه بدهید. اگریک ID در سرویس Live مایکروسافت داشته باشید یک ارتباط امن می توانید برپا کنید.برای این منظور روی Link an online ID کلیک کنید.

اگریک ID در سرویس Live مایکروسافت نداشته باشید روی Add an online ID provider کلیک کنید.

بسته به 32 یا 64بیتی بودن سیستم تان نرم افزارLive ID Sign-in Assistant را دریافت و نصب کنید.

اخذ یک Live ID برای دستیابی محتویات رسانه ای یک کامپیوتر راه دور از طریق اینترنت آسان است.

آنگاه،برروی یک لپ تاپ ویندوز7، برنامه Windows Media Player 12 را باز کنید،روی Other Libraries برای مشخص کردن مکان کتابخانه رسانه ای کامپیوترخانگی کلیک کنید،و فایل هایی را که می خواهید پخش شوند بیابید.

همچنین عکس،موسیقی، و فیلم را می توانید به سایر وسایل استریم کننده متصل به شبکه _که ازاستاندارد DLNA(12) پشتیبانی می کنند، مانند Xbox 360 یا Roku Soundbridge _ارسال کنید، و از راه دور پخش را از طریق کامپیوتر ویندوز7 خود کنترل کنید. این خصوصیت به ویژه در زمانی عالی است که بخواهید فیلم یا عکس هایی را پخش کنید که دوست دارید سایر افراد خانواده یا دوستان شما از طریق شبکه تان تماشا کنند.

گزینه Play To به شما امکان می دهد که موسیقی و سایرکتابخانه های دیجیتال را به کامپیوترهای ویندوز7 و وسایل استریم کننده رسانه های متصل به شبکه ارسال کنید.

خیلی آسان است

شبکه سازی درویندوز7 به یقین بسیار متفاوت تر از نگارش های پیشین ویندوز شده است،اما یادگیری آن بسیارآسان تر شده است. مایکروسافت در ویندوز7 کاری کرده است که خیلی سریع شبکه های اطراف کامپیوترتان را بیابید و خیلی سریع به آنها وصل شوید.و امکانات HomeGroup به این معنی است که برای برپاسازی و پیدا کردن فایل های اشتراکی بر روی شبکه خانگی خود وقت بسیار کمتری را صرف خواهید کرد.پس کمی وقت بگذارید و این امکانات را بررسی کنید.جذب پیشرفت ها در امکانات شبکه ویندوز7 خواهید شد.

پی نوشت ها:

1. Hotspot
2. Taskbar
Access point .3
Broadband .4
Dial-up .5
Virtual private network .6
Wered Equivalency Privacy .7
Wi-Fi Protected Access2 .8
Security key .9
Passphrase .10
Service Set Identifier .11
Digital Living Network Alliance .12

منبع:نشریه ریزپردازنده- ش187





:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 29 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: